roadtrip-2011.reismee.nl

Dag 9 – Mulu en Kota Kinabula

We konden eens lekker uitslapen en ontbeten nog net voor 10 uur (sluitingstijd ontbijtbuffet). Om 2 uur hoefden we pas klaar staan voor het vervoer naar het vliegveldje. In de tussentijd hebben we lekker bij (en in) het zwembad gelegen. Dit keer was het eens lekker weer, erg warm. Om 10 voor 2 waren we uitgecheckt en konden we meteen met een busje mee naar het vliegveld. Het vliegtuig kwam een half uur te laat aan. Tijdens de vlucht naar Kota Kinabalu stopten we na een half uur in Miri waar iedereen het vliegtuig uit moest om langs de immigratie balie te gaan voor de paspoortcontrole en een stempel.

In Kota Kinabalu werden we opgewacht door een taxichauffeur en door Olaf (onze reisagent). Met Olaf hebben we even kort kennis gemaakt, bij hem zullen we na onze eiland excursie pas overnachten. Vandaag slapen we in het Eden54 hotel, dit is een klein, modern hotel (met internet!). Toen we gingen douchen kwam Stephan erachter dat zijn voeten vol splinters zaten (19 splinters!), dus moesten we weer aan de slag met een naald en pincet... Dat is toch niet normaal dat een vloer rondom een zwembad dat kan veroorzaken.

Morgen worden we al vroeg (7.15 uur) opgehaald en gaan we met de boot naar Mantanani eiland. Dit is een klein, tropisch eilandje. Dus dat wordt veel zon, zee, strand, snorkelen en relaxen! We blijven hier 3 dagen.

Loes

Hoi Kim en Stephan,
Kim, in eerste plaats van harte met je verjaardag! Erg leuk om zo een beetje mee te lezen met jullie avonturen! Volgens mij hebben jullie het erg naar jullie zin! Beetje jammer van de regen en de beestjes maar die hebben we in Nederland ook hoor...
Veel plezier nog op het tropische eiland!
groetjes Loes en Mark

Marianne alleblas

Hoi Kim en Stephan,
Kim, gefeliciteerd met je verjaardag. Het kan nog net want het is hier nu 11 uur.
Wat hebben jullie weer een avontuurlijke reis met zoveel verschillende activiteiten. Veel tijd om gezellig je verjaardag te vieren zit er waarschijnlijk niet in Kim, maar daar staat tegenover dat je wel heel veel leuke dingen meemaakt. Nog ontzettend veel plezier toegewenst.