roadtrip-2011.reismee.nl

Rondreis Borneo geboekt!

Onze reis naar Maleisië is geboekt! We gaan deze zomer een rondreis maken door Borneo. Wederom wordt het weer een druk en vol programma waarbij we allerlei mooie en bijzondere plekken bezoeken (zie ook kaart).

Onze reis start in Kuala Lumpur waar wede highlights willenbekijken en het Olifanten natuurpark en revalidatiecentrum willen bezoeken.Daarna vliegen we naar Borneo(naar Kuching) vanuit waar we we een aantal excursieszullen maken: Bako National Park (hier maken we een trekking op zoek naar dieren) enGunung Gading National Park(op zoek naar de grootste bloem ter wereld, de Raflesia). Vervolgens vliegen we door naar Mulu waar we grotten gaan bezoeken. We hopen hier de miljoenen vleermuizen te zien die uitvliegen. Een paar dagen later vliegen we naar Kota Kinabula. Vanuit daar zullen we naar een klein eiland (Mantanani) gaan waar we een paar dagen kunnen genieten van zee (snorkelen)en strand.

Eenmaal terug op vaste land gaan we een ochtend raften op de Padas rivier (niveau 3-4). Verder gaan we naar het Kinabula Park en Poring Hot Springs. Dan vliegen we naar Sandakan en gaan we met de boot naar Sukau (jungle met o.a.neusapen en vuurvliegjes). We overnachten daar in een lodge in de jungle. Eenmaal terug in Sandakan bezoeken we een chinese tempel.

We eindigen de reis met een verblijf van vier dagen opeen kleinonbewoond eiland (Lankayan) waar we 2-3 dagen gaan duiken!Borneo schijnt echteengeweldige duiklocatie te zijn.Ook hopen we daar schildpadden te zien. Aan het eind hebben we dan nog 1 dag in Kuala Lumpur voordat we terugvliegen naar Nederland.

Als we op reis zijn, zullen we deze reisblog weer gaan bijhouden! Dit zal waarschijnlijk niet iedere dag zijn (vanuit de junglezal dat niet lukken;-)). In de grotere plaatsen is wel internet in het hotel.

Groetjes,

Kim & Stephan

Lia Arnouts

Hallo Kim en Stephan,

De voorpret is er al. Wij zien uit naar alle spannende verhalen straks.

Groetjes.

jeanne koevoets

Hoi Kim en Stephan

Jullie reis ziet er weer ontzettend aktief uit, leuk hoor.
Ik zal jullie reisverslagen met plezier volgen.

Stephan nog gefeliciteerd met je verjaardag

groetjes

jeanne koevoets

Hélène van Dongen-van Zon

Hoi Kim en Stephan,

Gezellig om weer jullie verhalen en foto's van verre oorden te kunnen volgen.
Reis veilig!

Groet,
Hélène en familie

Petra Deen

lekker genieten en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
gr Petra

Mariette

Dag Kim en Stephan
Lekker weg na moeilijke week met paard.
Leuk om alles te kunnen volgen .Hoop dat je
Ma ook fijn weekend heeft Goede reis geniet er van .
Gr Mariette